Biuletyn Informacji Publicznej
II Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego w Sopocie
  1. Jesteś tutaj: Start
  2. Sygnalista

Sygnalista

 
Lp. Zagadnienie Szczegóły
1. System zgłoszeń naruszeń
  • e-mail – sygnalista@lo2.sopot.pl 
  • telefonicznie – Inspektor ds. naruszeń (58) 551 11 84 
  • list pocztą tradycyjną na adres szkoły : 

II Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego,

81-838 Sopot , al. Niepodległości 751, 

z dopiskiem: „do rąk własnych Inspektora ds. naruszeń” 

  • wizyta osobista zorganizowana w ciągu 14 dni (po tel. umówieniu z Inspektorem ds. naruszeń) 
 2. Inspektor ds. naruszeń

Beata Wensław - tel. (58) 551 11 84,

Sekretariat II LO Sopot

 3. Formularz zgłoszenia naruszenia Link do formularza – pobierz

Nie przyjmujemy anonimów! Wymagane podanie swoich danych.

 4. Podstawa prawna
  • Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii
  • Ustawa o ochronie sygnalistów z dnia 24.06.2024 (Dz.U. 2024.928)
 5. Przepisy II LO dot. Sygnalisty

Wewnętrzna procedura II LO rozpatrywania zgłoszeń od Sygnalistów - pobierz

Klauzula informacyjna - pobierz

 6. Tematyka naruszeń (pogrubiono prawdopodobne naruszenia w II LO w Sopocie)
  1. korupcja
  2. zamówienia publiczn
  3. usługi, produkty i rynki finansowe
  4. zapobieganie praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu
  5. bezpieczeństwo produktów i ich zgodności z wymogami
  6. bezpieczeństwo transportu
  7. ochrona środowiska
  8. ochrona radiologiczna i bezpieczeństwo jądrow
  9. bezpieczeństwo żywności i pas
  10. zdrowie i dobrostan zwierząt
  11. zdrowie publiczne
  12. ochrona konsumentów
  13. ochrona prywatności i danych osobowych
  14. bezpieczeństwo sieci i systemów teleinformatycznyc
  15. interesy finansowe Skarbu Państwa RP, jednostki samorządu terytorialnego oraz Unii Europejskie
  16. rynek wewnętrzny Unii Europejskiej, w tym publicznoprawnych zasad konkurencji i pomocy państwa oraz opodatkowania osób prawnych
  17. konstytucyjne wolności i prawa człowieka i obywatela – występujące w stosunkach jednostki z organami władzy publicznej
 7. Czego nie zgłaszamy?

Zagadnień Prawa Pracy– np. mobbing/dyskryminacja/wykroczenia przeciw prawom pracownika.

Za te sprawy odpowiada Państwowa Inspekcja Pracy - www.pip.gov.pl

 8. Terminy
  • niezwłoczne potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia Sygnaliście - nie później niż 7 dni roboczych od dnia zgłoszeniapo
  • rozpatrzeniu naruszenia informacja zwrotna dla Sygnalisty w terminie nieprzekraczającym 3 miesiące od zgłoszenia (wyjątkowo 6 miesięcy)
 9. Co gwarantujemy Sygnaliście?
  • poufność i bezstronność podczas prowadzenia dochodzenia wewnętrznego
  • zakaz działań odwetowych dla Pracodawcy (NIEDOZWOLONE – np. groźby, kary finansowe, dyskryminacja, nierówne traktowanie, pominięcie awansu, obniżanie wynagrodzenia, przesunięcie, zwolnienie z pracy (w tym dyscyplinarne), niezawarcie umowy o pracę, skierowanie na badanie lekarskie)
W przypadku podjęcia wobec Pana/i działań odwetowych, ma Pan/i prawo do odszkodowania lub prawo do zadośćuczynienia.
10. Brak odpowiedzialności Sygnalisty

Za:

  • szkody
  • naruszenie praw innych osób
  • zniesławienie i naruszenie dóbr osobistych
  • naruszenie praw autorskich
  • obowiązek zachowania tajemnicy (w tym tajemnicy firmy)
  • przepisy o ochronie danych osobowych
11. Retencja danych (usuwanie)

Dane Sygnalisty nie podlegają pod przepisy archiwów zakładowych.

  • Rejestr zgłoszeń wewnętrznych – dane usuwane po 3 latach
  • Sprawy nieistotne/zgłoszenie bez rozpoznania – 14 dni
12. Odbiorcy którym możemy ujawnić Twoje zgłoszone naruszenie (w przypadku dużej skali problemu)

Organy publiczne właściwe do podjęcia działań następczych, np.

  • Policja
  • Prokuratura
  • Państwowa Inspekcja Pracy
13. Zgłoszenie zewnętrzne

Można od razu dokonać zgłoszenia zewnętrznego z pominięciem II LO w Sopocie (przy pełnej ustawowej ochronie) :

  • organy nadrzędne np. UM Sopotu
  • media – prasa
  • Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
  • Rzecznik Praw Obywatelskich
     
Pliki do pobrania